فهرست ناشرین

اخبار

علی جنتی خواستار تحول در روابط فرهنگی با ایتالیا شد

گروه خبر: عمومی ۵ بهمن ۱۳۹۲

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر ارشاد ضمن تاکید بر ایجاد تحول نوین در حوزه فرهنگی و هنری با کشور ایتالیا گفت: با توجه به سابقه دیرینه روابط فرهنگی و هنری ایران و ایتالیا امیدوارم در سفر«ماسیمو برای» وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی و جهانگردی به کشورمان به توافقات مثبت و ارزشمندی در زمینه‌های فرهنگی و هنری برسیم.

وی ضمن اشاره به وجود مراکز بزرگ ایران شناسی در کشور ایتالیا افزود: از دیر باز همکاری‌های بسیار نزدیک به خصوص در زمینه های «باستان شناسی» و «تاریخی» بین این دو کشور وجود داشته و توافقات فرهنگی بسیاری در دو سه دهه اخیر صورت گرفته است.

جنتی گفت: در مدت زمانی که وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا در ایران حضور دارند، یادداشتی در حوزه وظیفه و مسوولیت‌های دو وزیر امضا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های کشور ایتالیا در ساخت و مرمت «ارگ بم» گفت: قرار است وزیر میراث این کشور از ارگ بم و برخی مراکز فرهنگی و هنری تهران و کاخ موزه‌ها بازدید کند.

در ادامه این دیدار، وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی و جهانگردی کشور ایتالیا ضمن اشاره به اولین حضور خود در تهران گفت: فرهنگ در زمینه تعاملات و مناسبات ایران و ایتالیا نقش مهمی ایفا می‌کند.

ماسیمو برای با اشاره به محوریت فرهنگ افزود: ما مشتاقانه به توسعه تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری دو کشور خواهیم پرداخت.

وی ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه‌های فرهنگی چون «موسیقی»، «سینما»، «تئاتر»، «کتاب»، «هنرهای معاصر» گفت: فرهنگ، بستر رشد و حضور فعال در فضای جهانی را فراهم می‌کند.

در این دیدار وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی و جهانگردی کشور ایتالیا و هیات همراهش از موزه هنرهای ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید کردند.

منبع: ایبنا



تصاویر: